fredag 17. juni 2011

Blomstervond hageulv

Langt langt bak i minnet kan man erindre å ha hørt uhorvelig pisking mot ruten, ulvehyl og lyden av planter som knekker. Men dette var antageligvis bare en vond drøm? Eller var det det?

Tidligere denne uken besvimte nemlig denne skjøre Blomsterstjernen av ulvesjokk! I nattens mulm og mørke hadde tydeligvis en blomstergal Lilleulv vært på ferde og blåst ned hele oldemorsbedet!!!


Les hele saken på Blomsterstjernens villablogg:

http://blomsterstjernens.blogg.viivilla.no/2011/06/17/blomstergal-ulv-i-hagen/


Bildet er tatt FØR ulven kom på besøk...

Er det flere der ute som fikk besøk av denne blomstergale blåsebelgen av et beist tidligere denne uken? Er det uforsvarlig å anlegge høyreist olemorsbed i verdens bratteste skråning? Burde jeg laget vindskjerming i hagen ala den de har i Holmenkollbakken?

Burde jeg ønske dere god helg?
Ja!

Hilsen de 3 små Blomsterstjernene, eller noe sånt.

10 kommentarer:

  1. Du har en ny fan..... :) Herlig-herlig! Kommer snart tilbake!

    SvarSlett
  2. Takk Sissel! Men jeg har jo allerede en annen Sissel her fra før... Her ligger det an til forviklinger av uante dimensjoner!!!

    Men jeg er godt vant. På barnseskolen var det 3 som het Sissel i min klasse. Så dette skal gå heeeelt fint skal du se.

    SvarSlett
  3. Nå har mormor lagt inn kommnetar på VI Villabloggen ,. Lurer på om det er feil?

    SvarSlett
  4. Det er helt riktig å legge inn kommentar begge steder:) Deretter kjøre på jobben.

    SvarSlett
  5. I motsetning til mitt vanlige rituale med å kose meg med bloggen din i sofakroken på kvelden, leses nå denne opprivende historien på jobb..

    Jeg kondolerer for de som gikk tapt *grine* - og jubler for de tøffe som bøyde seg unna presset! Det var virkelig et flott bed! myh er nok ganske misunnelig på Blomsterstjernens tydeligvis mørkegrønne fingre...

    Må ellers si meg enig i frykten for spesielt hai.. selv om det i disse flomstore Mjøstrakter nå er større sjans for et utrivelig besøk av gjedder på utur. Er ikke veldig glad for dem heller...

    God helg ønskes den maskerte - mens myh fremdeles humrer over uttrykket "oldemorsbed med hentehår" *ler*

    SvarSlett
  6. Dette var en morsom blogg! Jeg følger deg. Når kommer snille sol og reiser plantene opp igjen?

    SvarSlett
  7. Har heldigvis ikke hatt besøk av ulven enda, her er det bare en frekk lama som forstyrrer hagefreden!!!
    Ha en fin søndag!
    Hilsen Hagealven

    SvarSlett
  8. Det er kjempesmart å stikke ned litt støtte tidlig i sesongen (eller sent) slik at det er noe som holder i mot når vinden tar fatt. Det finnes en rekke løsninger som er smarte for forsommeren, men akkurat nå så sent uti så er nok det beste å stikke ned noen slike kjøpebøyler, eventuelt lage noe lignende selv.

    Og gratulerer med finaleplass :)
    Jeg hadde store kvaler for hva jeg skulle velge av tekst for presentasjonen (du skriver nemlig litt langt..), men jeg valgte altså fra der du egentlig presenterte kandidaten din. Det var IKKE for å sensurere din "kritikk" altså ;)

    SvarSlett
  9. Nydelig oldemorsbed dere har da! Og så synd at de ble blåst overende. Selv har jeg erfart at mine riddesporer trenger støtte, og lurt å gjøre det før de blir altfor store! Plantene har heldigvis den egenskapen at de retter seg opp igjen etterhvert, (trøsteklem)!

    SvarSlett
  10. Oj! Her var det mye å kommentere!

    Myh; Blomstergale gjedder vil jeg helst slippe å finne oppi hentehåret til oldemor... Jeg leste nemlig en gang om en gjedde som bet av foten på et badende barn... Tør ikke tenke på hva de er i stand til i et blomsterbed?

    Gentiana; (Håper det er greit jeg tiltaler deg kun ved fornavn selv om vi egentlig ikke kan sies å være dus etter kun å ha "kjent hverandre" en halv helg?) Jo solen kom på besøk lørdag og søndag! Interessant å se hvordan de høyreiste sakte men sikkert kjemper seg tilbake i positur!

    Hagealven; En hagegal frekk Lama høres pyton ut med mindre de spiser brunsnegl?

    Annemor; Det var en gledens dag for manneblomster da vi opplevde at Onkel Lilla kom til landsfinalen! Onkel og jeg har feiret kontinuerlig siden utvelgelsen. Han er jo som en sønn for meg! P.S. Du valgte helt riktig tekstutsnitt! Det er ikke alltid ironi og sarkasme tar seg like godt ut nedskrevet:) Og som du sikkert skjønner var kritikken av Frøken tituleringene skrevet med en veldig skjev penn. Egentlig synes Onkel Lilla det er helt greit å delta i damekonkurranser...

    Krepsemor og Anne (igjen): Støtte er nok en nødvendighet. Problemet er at mitt oldemorsbed er så fryktelig bratt. Jeg klarer rett og slett ikke komme til i bedet... Men jeg har en plan om å dunke ned noen dekorative trestokker på hver side av bedet og trekke noen nostalgiske tråder på tvers av bedet som blomstene kan støtte seg mot. Men dette krever mot.

    I bedet plantet jeg en ridderspore som skulle bli 180 cm høy. Kjeeeeeempe smart... Nå ligger den som en lang krøllete pølse inniblandt bunndekkerne...

    Takk for trøsteklemmer,
    B*

    SvarSlett