fredag 17. august 2012

Inverst gavedryss: Blomsterstjernen fyller 2 år!


Det er nesten ikke til å tro?!? Nok et år er gått! Ni millioner nye ord er ødslet bort i mer eller mindre meningsløse blogginnlegg her på verdens eneste falske blomsterblogg! Pass opp for ekte kopier... I går aften klokken 21:30 fylte nemlig deres alles Blomsterstjerne 2 år! Gratinert Gratulade!!!

Ikke nok med det! Vi har enda mer å feire! Forrige uke rundet han att på til sitt hundrede Blomsterstjerneinnlegg!!! Har du sett på makan? 101 fredager har han nå sjokkert seg selv og sine lesere med koselige tåredryppende historier fra virkeligheten (samt et og annet bidrag fra fantasien). 

Og alle som er litt over gjennomsnittet gode i integralregning forstår jo da at Blomsterstjernen har blogget nøyaktig som programerklært?!? Akkurat som planlagt. Hver bidige fredag! Nesten... Bortsett fra de 3 fredagene da søttende-mai sammenfalt med julaften, påskeaften med pinseaften og allehelgensdag med allehverdagsdag.


Men la oss ikke bry oss om det. Dette må det selvsagt feires! Men kanskje litt mer bedagelig enn i fjor? Vi husker vel alle hvordan det gikk da Blomstertsjernen feiret 1-årsdag..? Han spiste seg rett og slett fra gård og grunn, til tross for at han verken har gård eller grunn uten festeavtale. Nei... I år skal vi være mer måteholden og heller dele med andre!

Her skal det bli GAVEDRYSS i lange bananer!

eller på godt norsk:

Her skal det bli GIVE AWAYs!


Ja tenk det du! Å gi bort gaver når man har gebursdag!?! Det strider jo mot all sunn fornuft? Det gjør nesten vondt i sjelen! Men heldigvis mangler Blomsterstjernen både sjel og sunn fornuft...  Den største gleden er jo dessuten å gi"..? (lygekryss x 3)

Blomsterstjernen har i anledning sin fødselsdag derfor massevis av fine gaver å gi bort! (Pluss noen hjemmelagde, ikke fullt så fine trøstepremier). Men ettersom smaken er som "det partiet som ligger rett bak der flåtten bet tidligere i sommer" har jeg valgt å ikke rangere premiene. Noen liker moren, noen liker datteren. Noen liker begge. Ja noen liker til og med svigermoren...

Så her blir det opp til en hver å velge sin favorittgave! 

Sjekk det delvis innbydende utadgående gavebordet!!!



Løkkeskrift er en ren estetisk nytelse for øyets retina, men dessverre en sann prøvelse for hjernens fortolknings-avdeling! Langt oppsummert lodder jeg med andre ord ut 2 årsabonnement på favorittmagasinet BoligDrøm! Mens mine venner i fantastiske Lille Rips skjenker oss 3 fargerike armbånd (Alexandra Villefrance) for sommerbrune kropper, samt et sett av de super-populære lyskjedene Happy Lights!

Men skal ikke Blomsterstjernen selv gi noe da?!? Joda! Selvsagt! Han har nemlig gått berserk i hagen, bevæpnet med greip og filterposer, på ellevill jakt etter stiklinger og frø. Så nå kan ENDELIG alle som ønsker seg en ekte Blomsterstjerneplante få drømmen sin oppfylt! Selvplukkede riddersporefrø og stiklinger av sommerfuglbusken Buddleja kan snart skinne i en hage nær deg, kanskje til og med din egen!

Mørkets ridder...

Men som dere helt sikkert skjønner kan dere ikke bare sånn uten videre?
Dere må selvsagt gjøre en herlig ufordragelig innsats!
Følg med!

8 superhemmelige regler på hvordan oppnå så mange lodd som over hodet mulig:

  • 3 lodd: Legg deg til som følger/medlem av Blomsterstjernebloggen her på Google.
  • 3 lodd: Lik Facebooksiden: "Blomsterstjernen - Et mandig vertikalblikk på b.h.h" 
  • 1 lodd: Del dette på din facebookside
  • 1 lodd: Legg igjen en kommentar i dette innlegget
  • 2-5 lodd: Smisk det du er god for i den nevnte kommentaren
  • 4 lodd: Skriv et eget innlegg om dette freidige bursdagsgavedrysset
  • 4 lodd: Legg til link & bilde for "give-away'en" i sidefeltet på bloggen din
  • 2 lodd: Dersom du synes alt dette er langt under din verdighet men gjør det allikevel...

(P.S. Er du allerede Følger eller Facebook-liker får du selvsagt 3-6 gratispoeng)
(N.B. Alle som leser dette innlegget uten å trekke lodd får 3-4 minuspoeng)

Totalt er det altså en 21-24 loddpoeng i omløp... Men som vi alle vet. Det er ikke alltid den som tar flest lodd som vinner? Men det øker oddsen...

Så sånn var det atte.
Kopier  bildet og legg i sidefeltet = 4 lodd

Den superspennende trekningen finner sted fredag 7. september klokken 10 blank! Så her er det med andre ord god tid til å smiske & smaske og virkelig gjøre seg flid med loddsankingen. Husk å fortelle i kommentarfeltet hvor mange lodd du tar og hvilken premie du helst vil ha og hvilken du for alt i verden ikke vil ha! (Hvem foretrekker du? Faren, sønnen, svigerfaren eller katten?)

Lykke til!
Jeg vet at dette gjør vondt! Trøsten er at det er minst like vondt for meg...
Heldigvis er det bare bursdag et par ganger i året!



Rødmende bursdagshilsener fra jubilanten,


P.S. Husk at det går an å pynte på resultatet helt frem til 7. september. Bare husk å oppdater kommentarfeltet med antall lodd som er gjeldende når basaren åpner.

P.P.S.siste utgave av BoligDrøm kan dere lese om Blomsterstjernens noe uoverkommelige samlemani i hagen...




60 kommentarer:

  1. Flott Tina! Tror vi trygt kan plusse på 2 poeng i diskret smisk ettersom du helst ønsker deg Blomsterstjernens hjemmelagde premier :) Så da er du oppe i 10 lodd!

    SvarSlett
  2. Gratulerer sååååå mye med 2 års
    bloggbursdag ♫.♪♪♫.♪..♫
    ♫.♪♪.. .♪.♪ ♫ Hipp, hipp hurra
    – og med ditt 100 blogginnlegg…
    Jeg har tenkt såååå mange ganger
    å bestille meg BoligDrøm, men sån
    er det ikke blitt ennå – derfor står
    dette høyt på ønskelisten ;))
    ---- ---- ---- ----
    4 lodd – link & bilde i mitt sidefelt
    3 lodd – følger er jeg ;)
    3 lodd – liker facebook siden din ;)
    1 lodd – kommentar

    Smiske er jeg ikke så flink til ;)
    … så da skulle det bli 11 lodd på meg ღ

    Ønsker deg en fin, fin fredag & helg som kommer
    Stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fantastisk Mette!
      Det er en ære å bli linket opp på din praktfulle blogg:)
      Dessuten så fortjener du et par bonuspoeng for tort og svie ettersom jeg sikkert har snappet opp (eller stjålet?) noen design-triks her og der fra denne nordlandske missen:)

      Så da høyner vi til 13 lodd ;)

      God helg til deg også!

      B★

      Slett
  3. En slik anledning til å få sjansen til å abonnere på nok et hageblad eller - enda bedre! - å få en sommerfuglbusk eller et frø fra Blomsterstjernens egen hage kan man jo ikke la gå fra seg!

    3 lodd - følger her, dvs. funksjonen virket ikke nå, men jeg lover å prøve igjen og igjen og ikke gi meg før det virker, så Hagelille teller frekt og freidig med 3 lodd for det

    3 lodd - liker på facebook (det gjorde jeg fra før!)

    1 lodd - kommentar her :o)

    1 lodd - delt på facebooksiden min

    4 lodd - link + bilde på min egen blogg ( http://hagelille.blogspot.no/ )

    Ellers er bloggen din et fast høydepunkt hver fredagskveld med tekopp og noe godt å bite i, dine velformulerte ord og setninger og særdeles praktfulle bilder er ren og skjær balsam for både sjel og sinn. *smiske*

    Så langt er jeg oppe i 12 lodd og med ovenstående avsnitt må jeg vel innkassere noen flere? *blafrer med øyenvippene*

    SvarSlett
    Svar
    1. Jøsse mi tid! Her renner loddene inn i rekordtempo! Må snart skifte loddbok...

      Hyggelig du ville komme i min bursdag Anne Berit!
      Og 12 lodd før smisk er knallsterkt!!!
      Du sto på vippen mellom 2 og 3 smiskepoeng. Men da du blafret med øyevippene bikket du over i 3 ;)

      12 + 3 = 15 lodd

      God helg!
      B★
      (Stoler fullt og helt på at du blir en offisiell følger innen 7 september)

      Slett
  4. Langt under min verdighet, fryktelig flaut og skamfullt. Mormor er skeptisk av natur om hun ikke bærer maske så er fjeset heller sjelden å se i bloggen. (Opptrer under flere psedonymer.) I Tryneboka har hun selvfølgelig ingen profil. Fast følger fra første stund, nesten. Følger uten å forstå følgerfunksjonen...trofast kommentator. Å støtte opp om blomtersternens skjøre ego er helt naturlig for en mormor... Å delta i konkurranser om flere ting å fylle opp et hus som har vært fylt i ca 20 år bli noe tvilsom aktivitet. Men med snev av konkurranseinstinkt som så vidt vinner over skamfullheten så begir hun seg inn giveaways flaue farvann. Å ha blomtersternens åsyn i sidefeltet på en reklameuskyldren hagelivet på Solbakkjen er ydmykende. Men hva gjør man ikke for bloggen man elsker høyest...gratulerer med toårsdagen. Jeg ønsker meg boligdrøm,planter og frø. Antall lodd kan du telle sjøl!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære "mormor" og de 8 bloggene.

      En mer trofast følger enn deg finnes ikke i menneskeriket! Så der har du 3 hemmelige poeng. + ett obligatorisk poeng for kommentar. Fabelaktig smisking = 3 poeng. 4 traurige poeng for pinlig link & bilde på din blogg. Og til slutt 2 sure poeng for tapt verdighet :) Men det kan være verdt investeringen...

      Da er vi vel oppe i 10 poeng utad? (+ 3 hemmelige poeng)

      God helg Symra!
      B★

      Og jeg venter fremdeles på planespotter-innlegget ditt fra egen hage...

      Slett
    2. Ekstra Pinlig blir det når jeg ikke skjønner bæret av å få lagt inn gadgeten din. Gud vet jeg har forsøkt. Du må legge til en oppskrift tror jeg...

      Slett
    3. Blir mye roping på Gud nå, må jeg ut å fotografere himmellegmer ? Hvor mange poeng for et planespottinginnlegg?

      Slett
    4. Hehe...

      Her er oppskriften til 4 raske pinlige poeng:
      - I "Blogger" klikker du "Utforming"
      - Velg "legg til gadget" i høyre marg.
      - Scroll ned til du finner "Bilde"
      - Last opp bildet mitt og legg inn link til dette innlegget
      - Lagre
      VIPS er du 4 poeng rikere!

      Du kan senere flytte dette bildet opp og ned i margen nett so du ve

      P.S: Når du er ferdig må du huske å "lagre oppsett" på "utforming" siden.

      Lykke til!

      Planespotterinnlegg kvalifiserer til annen premiering enn den som utleveres i denne give-awayen :)

      B★

      Slett
    5. Gratulerer med verdens første kvinnelige planespotterinnlegg!
      De rykker nå opp i 12 (+3) lodd!

      Sjekk ut dette dere andre:
      http://novemberrosen.blogspot.no/2012/08/planespotting.html
      B★

      Slett
  5. Ha ha, er ganske ny innenfor bloggverden og leser gjerne mest interiørblogger, men då kom jeg over din blogg og det er første gang jeg har ledd meg gjennom et innlegg, fantastisk! Deg må jeg følge videre :-) og så fint med boligdrøm som premie, det ønsker jeg meg. Følger, face og kommentar skulle bli 7 lodd, så får du ha en god helg. Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Meget brilliant kamuflert smiskasje her Therese :)
      At Blomsterstjernen er den første som får deg til å le gjennom et innlegg kvalifiserer til minst til 2,5 poeng i smisketillegg!

      Du er nå oppe i 9,5 lodd.

      God helg!
      B★

      Slett
  6. Gratulerer med 2 årsdag og 100 innlegg ( måtte det bli mange 100 til, smiskepoeng)
    Har linka på min blogg, er følger og kommenterer her! Det vert vel iallefall 8 lodd!
    Ja, også vil eg berre minne deg på at eg brukte ein fridag til å lese igjennom alle innlegga på bloggen din, smisk, smisk! :-)
    Ønsker meg blomsterstjernestiklingar eller frø. Er nok bedre på blomster enn på interiør!

    SvarSlett
    Svar
    1. Shy B, du er en ny yndling!
      Et foregangsmenneske innen blogglesning ;)
      Hadde bare alle gjort som deg og skulket jobb, skole og familie for blogglesning ville vi fått en herlig verden (ihvertfall bloggverden)!
      Her blir det 4 knallsterke smiskepoeng...

      De er nå oppe i 4 lodd.

      B★

      Slett
  7. Gratulerer med 2-års dagen! Du skriver så underholdende og jeg følger deg med argusøyne selv om min blomsterinteresse er svært lav. Blogglandia er full av damer så kvikke fjasemenn er ekstra verdsatt. Og jeg synes det er ekstra artig at du er så åpen om din kjærlighet til det rosa.


    3 lodd for følger
    3 lodd for å like fb-sida
    1 lodd for å dele på fb
    1 lodd for denne givende kommentaren
    4 lodd for link fra egen blogg
    2 lodd for å gjøre alt dette selv om det er under min verdighet

    Det blir 14 lodd. Pluss evt. det du synes smiskinga er verdt.
    Får jeg ekstra lodd for å stå på ett bein og rope "STIKLING"?



    SvarSlett
    Svar
    1. Imponerende Elisabeth! 14 poeng før smisk?!? Fantastisk!
      Jeg har fremdeles den freidige såkalte "dusj-kommentaren" din friskt i minnet. Den tatt i betraktning ryker det til hele 3,5 oppsparte smiskepoeng.
      Rykk fram til 17,5 lodd!

      Dessuten har jeg stor sans for "Innerst i veien"! Alltid noe skøy.

      Å rope stikling på en fot trakk dessverre ned et halvt poeng. 17 lodd blir derfor skrevet ut i de gule crocsenes navn.

      B★

      Slett
  8. Grattis, da! Spesielt for å kalle det gavedryss i stedet for det teite "givv ævei"!! Siden jeg av prinsipp ALDRI smisker, og resten selvsagt er LA-A-A-A-NGT under min verdighet blir dette litt virent.

    Men, man har da "likt" fjaseboksida di, har man.
    Siden jeg allerdede abonnerer på BoligDrøm,
    så kan jeg veldig gjerne legge inn et ønske om en flott sommerfuglbuskstikling! Altarnativt Happy Lights.

    Dette skulle gi sånn omtrent ca. 100 lodd eller deromkring, tenker jeg...

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker den pessimistiske tonen ;) Helt enig! Givvawei er nei-mat. Gavedryss er ja-mat.

      Litt vrient å tolke loddsankningen her? 3 for liking, 1 for kommentar, Er ikke du følger da? Der har du 3 gratispoeng. 1 poeng for tapt verdighet uten å tape den... 1,5 smiskepoeng.

      Vi skriver ut 9,5 lodd (+ 90,5 tullelodd uten verdi)

      Og så har du en veldig fin blogg!

      B★

      Slett
  9. Gratulerer så mye med dine 2 år og 100 innlegg! Jeg ble helt stiv av skrekk da jeg oppdaget at jeg kunne få minuspoeng hvis jeg ikke kommenterte det fantastiske gavedrysset ditt, så jeg iler til og tar tastaturet fatt ;-)
    Det er alltid en fornøyelse å lese innleggene dine, og jeg veksler på å ha store øyne (kommer ofte av lesefeil fra meg, eller skrivefeil fra deg....) og høye latterkuler, noe som får mannen min til å skule bort på meg.
    Og jeg tror det må være første gang et gavedryssinnlegg har fått meg til å le! Vannvittige muligheter for å få lodd!
    Det er en ære å følge bloggen din, men det laaaangt under min verdighet å karre til seg flest mulig smiskepoeng - for slik å høyne oddsen på noen stiklinger.... Eller et abonnemang, slik at jeg har noe å lese på mens jeg venter på et nytt herlig innlegg fra yndlings bloggeren min. Ja, deg altså, blunker! (Rødmer litt av slik hemninsløs smisking...)
    Nå skal jeg legge til link og bilde i bloggen min, krysser fingrene for at det ble noen lodd av dette. Beklager den lange kommentaren, du vet, det er ikke så lett å begrense seg når en skal skrive.... hi hi!

    SvarSlett
    Svar
    1. Brilliant kommentering Lunalu!
      Poengene strømmer inn...
      Får bare håpe at de fleste skrivefeilene mine er tilsiktet ;)

      Mange vet gjerne at hunden er mannens BESTE venn. Men vet dere hvem som er mannens VERSTE venn? Helt korrekt! Det er BLOMSTERSTJERNEN...
      Et yndet skule-objekt for et hvert mannfolk med respekt for seg selv. SÅ akkurat det er ingenting å bekymre seg over Hagealv.

      Jeg blir helt het av all blunkingen og rødmingen. Tror det er best å bare summere sammen loddpoengene i en fei. Skal vi se: 3 for følging, 1 for kommentar, 4 for link & bilde, 1 for blunkingen, 3 for sterk smisk!
      Da er vi oppe i ca 12 lodd?

      B★

      Slett
    2. Så må vi huske på det siste blunkepoenget fra ekstraomgangssyken. Vips er De oppe i 13 lodd!

      Slett
  10. Gratulerer med jubileet og alle de skrevne ord =) Jeg var så heldig å oppdage deg og dine fantastiske innlegg for ca et år siden.Dermed var jeg solgt! Du lot meg forville inn i dine humoristiske vinklinger på hage, hus,hjem,frø, blomster, fly, biler, skrukker og grønne dingser i huset =) Alt like fornøyelig lesing, og som en som lar seg lett glede - la jeg igjen kommentarere like ofte som det kom innlegg =) Men du er jo en helt! Og ekte helter vil nok mer enn bare glede - de vil gjøre en forskjell. Og det gjør du! Hver fredag er du forskjellen på om dagen starter med et smil - eller forbigår i stillhet og kjedsomhet. Livet til en helt er såvisst ikke uten dramatikk, noe du hjertelig deler med meg som leser.

    Siden dette er andre gangen du har bedt oss smiske for deg, har jeg lagt meg litt mer i selen denne gangen =)
    Jeg vinner aldri noesomhelst men noen lodd er jeg i hvertfall inne med.
    Det beste er jo om du fortsetter å dele dine fantastiske ord hver fredag -
    husk - du gjør en forskjell =) =) =)

    Lykke til med det flotte gavedrysset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hverdagsglede, Dette var sterkt!!!
      Tårene renner i strie strømmer nedover knærne...
      Tror vi her for første gang snuser på maksgrensen 5 poeng i smisk!
      Vi sier 4,5! Gratulerer.

      Som tidligere sagt er du en hverdagsgleder som gleder minst like mye i helgene!

      Blomsterstjernen er kanskje den eneste som innrømmer at han liker smisk, og du vet å levere. Men det beste av alt er at det virker som om du virkelig mener smisken!

      Jeg vil gjerne fortsette med å gjøre en forskjell eller 2!

      Loddsankingen: 3 poeng for følging, 2 poeng for kommentar (ettersom du kommenterer så ofte!), 4,5 poeng i smisk. (Følger du på Face'en?)

      Med forbehold om 3 hemmelige glemte poeng sitter du igjen med 9,5 lodd!?

      B★

      Slett
    2. Takk for flott poeng-giving omsatt til lodd.
      En hverdagsgleder er ekte - så ja - jeg mente hvert eneste ord =)

      Slett
  11. Den morsomste av alle blogger! Den eneste bloggen som får meg til å gapskratte. Selvfølgelig fordi gjenkjenneligheten brer seg som varm kakao i kroppen. Her er det høytlesing for hr Ranten om flott på unevnelige steder og jeg ser han snurpert godt til når han beveger seg i Rantenhagens randsone der hvor skumle farer lurer. Jeg skal anbefale deg til alle mine venner!!! Smiske smiske :) jeg er følger fra før og har herved kommentert. Pronto :)Det eneste stedet jeg vinner noe som helst er vel på hagelagsmøter. Der er det så mange gevinster at det er vanskelig å ikke vinne noe... Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  12. Prima leveranse Ranten!
    Randsonen er livsfarlig! Illsinte flått sitter og venter på ti★★efanter i fri dressur:)

    Heldigvis er vel Blomsterstjerneland nesten for et hagelagsmøte å regne? Ihvertfall når det gjelder vinnersjansene!

    Opptelling: 3 for følging, 1 for kommentar, 2 for ellevill anbefaling, 3 for nydelig smiskeri! Da er vi oppe i 9 gode lodd. Værsågod & Takk!

    B★

    SvarSlett
  13. Jeg er også med, men får holde meg til 3 for følger (det er jeg allerede) og 1 for kommentar. Hvis jeg ikke får noe ekstrapoeng for flommen som fylte kjelleren, og som gjør at jeg nesten ikke har kommentert noen på 2 uker.

    SvarSlett
  14. Velkommen Åshild!
    Vi plusser på med 2 galante flompoeng! De er nå oppe i 6 snedne lodd.
    Lykke til med flomopprydningen!
    Av og til er det en fordel å bo på en av verdens bratteste tomter:)

    B★

    SvarSlett
  15. God morgen!

    Jeg følger jo deg både her og der, så det blir vel noen lodd bare der tenker jeg. Og når det gjelder smiskepoeng, så regner jeg med at jeg har så mye å gå på, så du får selv regne ut hvor mange poeng det gir.. Pluss x antall lodd pr klump i genseren..Her må man utnytte de fordelene man har eller en gang hadde...

    Ha en fin dag!!

    klemklem!

    SvarSlett
    Svar
    1. ♡ ⌒⌒ ♡
      Klumpepoeng?!?
      Selvsagt!
      Det hadde jeg HELT glemt burde være et loddkriterie :)

      Over til kalkulatoren: 6 poeng i dobbel fotfølging + 1 poeng for kommentar + 2 poeng for oppspart smisk + 2 velformede klumpepoeng!

      Gåsskjenn sier da: 11 lodd...

      B★


      Slett
  16. For en fantastisk Give-Away!!! Da har jeg gjort diverse for å sanke lodd. Linket på blogg og greier! Skal også legge ut noe på face, men det får vente til jeg er ferdig på jobb. Rektor er på face nå;)

    Blir ca 12 lodd:)

    Ha en strålende dag!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe. Genialt utsagn: "Rektor er på face" :)
      Du får 2 tilleggspoeng for den!

      De er nå oppe i 14 lodd!

      Måtte den beste vinne...

      B★

      Slett
  17. Kaster meg med! Er allerede følger, liker på FB og har allerede postet dine innlegg maaange ganger på veggen min ;) Må bli mange poeng det???? Takk for lattertårer og gratulerer!

    Mvh J (jubis123@gmail.com)

    SvarSlett
  18. Oj! Spennende. En hemmelig bekjent.
    Skal vi se: 3 + 3 + 1 + 1 = 8 lodd
    Lattertårer og flerfoldig posting gir minst 3 gratispoeng!

    Deres saldo er nå på småpene 11 lodd!

    Lykke til ;)
    Vi sees,
    B★

    SvarSlett
    Svar
    1. Hærlig! Ja, liker også å være litt mystisk av meg ;)

      Slett
  19. Jeg er ikke så bra, så orker ikke annet enn å gratulere deg med 2 års blogging :)
    Men det er jo også koselig ;)
    Lykke til videre.

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Når selv folk som "ikke er så bra" orker å sende en bursdagshilsen må det selvsagt premieres med 2-3 bedrings-lodd :)
      Takk og god bedring!
      B★

      Slett
  20. Gratulerer Så masse med vel overstått 2 års dag som En Ekte levende Blomsterstjerne!
    Litt lang og uforskammet pen for alderen? Jeg kan godt skrive et rart, vittig innlegg i helgen, som minner meg om deg og lenker det tilbake til deg? Vi kan til å med krinkaste våre felles Malva-barn! Det må vel telle noen lodd vel ????? Hovedsmisking:-):-):-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ojoj! Begynner nå å angre litt på at jeg har bedt om all denne smiskingen :) Det er jo rett og slett uforskammet!!! Men sånn er det å være en Blomsterstjerne???

      Her blir det masse poeng! Tar et raskt overslag og ender på 14,5 lodd?
      Om dette er feil bes du korrigere meg...

      God idé dette med Malva-barna! Jeg skal også få publisert barna ved et senere tidspunkt ;)

      God helg!
      B★

      Slett
  21. Jojomensann, hvor skal man starte smiger, smisk og smask...hm....
    Innlegg jeg aldri glemmer fra herværende herremann er de definitivt beste reiseskildringene jeg noen gang har lest, nemlig en firma-tur i Tyskland over 2 innlegg ( trur jeg ) Jøye meg hvilken skildring! Hvilket drama! Hvilket driv og hvilken spenning! Fant han den grønne deodoranten i tide? ( ehh, var den grønn?? deodorant....var det kanskje hårgeleeee?? intimsåpe?? var den overhodet grønn? kan det være den var ROSA?) en hårreisende spenningsnovelle av ypperste klasse, jeg humrer enda hvis jeg kommer på den.
    Det andre som renner i hu er et tyveritokt anbefalt, dirigert, kommandert og utført av svigermor med Stjerne på slep-MEGET interessert og motivert. I andres hager. I dette innlegget var det visst krise i rosaheimen i Bergens bratteste hage, da far kom til utsolgt for Peoner hos Rema 100000000.
    To minutter på seks om kvelden tok svigers ham med på runde til naboene sine. Der hadde hun nemlig i årevis sanket i haug og dung av Peoen-etterligninger, som egentlig var Råddiser. - Det er jo ROSA,klart det er Peon, sier Stjernen til sin kjære kånemor.
    Så var det noe om et kneipbrød...MEGET morsomt var det!..ut i hagen med brødet..og da kommer jeg jammen på noe om skrotum også..kan det være skrotum som brød, eller var det noe som kneip..?
    Dæven, den siste var bra-foilll s(v)miskepott??????
    Regn ut sjøl!


    SvarSlett
    Svar
    1. Fantastisk mimring Drømmedame!
      Måtte faktisk le godt selv av dine oppsummeringer!!!
      Tror du har klart å effektivisere historiene enda noen hakk:)
      Du viser her dyp forståelse for Stjerneblogging.
      Dette er verdt mange mange lodd...

      Skal vi si 13?

      God helg!
      (Og du: det var hårgele med kokus- & ananassmak)
      B★

      Slett
  22. Hej!

    Jag är gärna med och tävlar och vill självklart vinna Bolig Dröm- prenumerationen (om de nu har råd att skicka den till nabolandet ;-)).
    Jag gillar på Facebook (Anette Kristoffersson)
    Jag delar på Facebook
    Jag har länkat till tävlingen i vänstra marginalen på min blogg
    Jag följer bloggen på Google (Eddan). Följer också på Bloglovin' för säkerhets skull.
    Då har jag fått ihop 12 lotter om jag fattat saken rätt. Funderar på det där med smisk och här blir det språkförbistring - är det detsamma som smicker tro?! Isåfall så tycker jag att det här är en jättefin och mycket rolig (rolig på svenska och inte på norska = morsom) blogg. Har inte hunnit läsa runt så mycket men det ska jag sätta mig och göra nu på en gång - det borde väl vara värt några extra poäng.

    Grattis till 2-års firandet och lycka till med bloggandet även i fortsättningen.

    Klem från Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Fantastisk Anette!
      At du også følger på Bloglovin er beundringsverdig :)
      Her blir det minst 3 poeng i "smicker"!
      Men vi må huske på at omregningskursen mellom norsk og svensk valuta for tiden er som følger: 1 NOK = 1.14265 SEK.
      Omgjort til svenske loddpoeng er du dermed oppe i 3.42795 smiskepoeng.
      Totalt sitter du derfor nå med 15,43 lodd... (som dessverre rundes ned igjen til nærmeste heltall; 15...)

      Lykke til i konkurransen!
      Forresten spent på om google translate klarer å oversette Blomsterstjernensk til svensk?

      B★

      Slett
    2. Jag är bättre på norska än på matematik men är tacksam för alla poäng jag kan få även om kursen inte är till min fördel ;-). Google translater behöver man inte när man bor nästan på gränsen (Härjedalens fjälltrakter). Borde det förresten inte bli lite extrapoäng eftersom Härjedalen faktiskt tillhörde Norge fram till freden i Brömsebro 1645?!

      Slett
    3. Okey... Vi runder opp til 16 takket være Brømsebro!

      Slett
  23. For en flott Give-Away!!! Fant bloggen din via MissMette sin blogg. Dette var morsom lesning - flirer enda :-) Me like på FB og følger her, samt kommentar. Blir vel da 7 lodd :-). Synes du hadde mange flotte gaver og gratulerer med 2 års bursdag. Gleder meg til å lese mer i bloggen din. Ønsker meg både stiklinger og boligdrøm.
    Ha en super kveld!!!



    SvarSlett
    Svar
    1. Briljant Anita!
      Så legger vi til et smiskepoeng for tort og svie og med ett er vi oppe i 8 lodd...

      B★

      Slett
  24. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  25. Ååå Blomsterstjernen, tenk at dette har gått meg hus forbi! Men nå er jeg her for å gratulere deg med braks og bram!
    *G*R*A*T*U*L*E*R*E*R* så med 2 år som blogger!! Og ikke en hvilken som helst blogger heller, men nemlig en FANTASTISK blogger er du! Min absolutte favorittblogg!! Du får meg til å smile, du får meg til å le høyt, du får meg til å bli flau, du får meg glad, du får meg til å ta et tak i hagen, du får meg til å sjekke hele familien for flått, du får meg til å bestille mat fra Escalon (eller kanskje ikke), du får meg til å ønske meg salt - og pepperbøsser i krystall til bryllupsdagen, du får meg til å ønske at du var min nabo slik at jeg kunne stukket hodet over gjerdet og vist deg rare buskvekster og fine blomster fra hagen. Ja, Blomsterstjernen du lyser opp i blogglandia :)

    Lodd må jeg også ha må vite, give-away er jo stas :)

    La meg tenke:
    Jeg følger deg her på google
    Jeg liker på facebook, jeg er dobbeltvenn med deg på facebook (var det lodd for det?) :)
    Jeg legger igjen en kommentar så klart :)

    Hmm husker ikke helt hva vi fikk lodd for, og tør ikke gå på toppen av siden for å se for er redd alt jeg har skrevet blir sim-salabim-borte (begynte på en kommentar i sted som forsvant da jeg kom til å trykke på noe rart/feil knapp her på tastaturet).

    Kom ut av tellingen nå, men i tillegg til å være en herlig blomsterstjerne er du jo også en magisk tallkunstner så du regner nok ut min lodd i en sim-salabim-fei :)

    Ha en nydelig kveld! Jeg skal nå ut i hagen og fylle vannkannen og glede Frk Hortensia og søstrene Pelargonia.

    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Millie-Moi!

      Jeg er fremdeles målløs (på fjerde dagen) etter å ha lest din gjennomførte komplette forbilledlige kommentar! Slik skal det gjøres! Dette er foregangs-smisk av høy høy klasse! Noter dere dette dere andre ved senere kommende gavedryss ;) Her blir det toppnotering: 5 smiskelodd!

      Vennskap og dobbelvennskap teller selvsagt for dem som er freidig nok til å spørre. Vi knaller derfor på med 2 ekstra bonuslodd for dobbeltvennskap.

      Frem med eplene og pærene. 5 epler + 2 pærer + 3 bananer + 3 appelsiner + 1 råtten fersken. De er nå oppe i 14 lodd :)

      Vi følges igjen og igjen...

      B★

      Slett
  26. Hei, vil gjerne være med på giwe away. Har også lenge tenkt å abonnere på bladet ,men du vet blir ikke ferdig til det liksom. Har akkurat funnet deg og skal si du har en flott blogg! Følger og kommentar blir vel muligens 2 lodd tror jeg..God kveld..

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Gårdshandlerske.
      Du må huske å koble inn kalkulatorens multiplisatorknapp ved utregning av følgerpoeng. Følging teller som 3 lodd. Så kjører vi på med et uskyldig smiskepoeng og vips er vi oppe i 5 lodd.

      B★

      Slett
  27. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  28. Simply desire to say your article is as astonishing.
    The clarity in your post is simply nice and i could assume
    you're an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

    Feel free to visit my weblog; quantrim

    SvarSlett
  29. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett