fredag 11. februar 2011

Omvendt forfølgelsesvanvidd i hagen


Wanted (Alive)
Please FOLLOW me again!!!
Ja kall det gjerne omvendt forfølgelsesvanvidd... Dere skjønner... Jeg ønsker så veldig å bli forfulgt, nei ikke bokstavelig talt... jo faktisk bokstavelig talt. Saken er at jeg formelig elsker å tilegne meg nye "følgere" her på Blomsterstjernebloggen.

Det er jo kjekt å vite at noen gidder å lese alt mikkmakket mitt (jeg skjønner ikke at dere orker!), men det viktigste er likevel at dere gjennom deres kommentarer og tilbakemeldinger hjelper meg på vei til å bli den ultimate Blomsterstjerne! Derfor var det katastrofalt da jeg her forleden brått og uventet mistet en av mine nærmeste følgere i bloggverden... Jeg er fremdeles i sjokk, i dypt sjokk! Nei! Følgeren er ikke død... han/hun hadde tydeligvis bare fått mer enn nok og bestemte seg for å av-abonnere på Blomsterstjernen... Noe så sjofelt?

Men kanskje følgeren hadde sine gode grunner... Forrige fredag utbasunerte jeg jo i det vide og brede om de enorme omveltningene som var i gjære her på "Nye Blomsterstjernen". Ja nå var det slutt på blomsterhegemoniet! Blomstene skulle fra nå av stundom få selskap av andre høyst utenkelige og upassende manneinteresser. Det ble nevnt ting som interiør, hus & hjem, matlaging, rytmisk sportsgymnastikk, strikking, jordmoraktivitet på 30-tallet, siste nytt om den svenske kongefamilien, og ikke minst test av ammeinnlegg... (rangert i synkende viktighetsgrad)

Dette tok dessverre svært mange av mine hagevenner med ytterst tungt sinn. De ble forståelig nok rasende, forbannet, frustrert, usikker, hevngjerrige og bitre. De ble rett og slett hagegal! Den siste uken har jeg følgelig mottatt tusener på tusener av illsinte telegram, telefakser, stensiler, slibrige hviskende nattlige telefonoppringinger og parfymerte kjærlighetsbrev fra dere lesere. Dere føler dere sviktet, dere trodde dere kunne stole på meg, en blomstenes talsmann fra morgen til kveld. Men så viser det seg at jeg skammelig nok har andre interesser ved siden av hagen!?! Et slags økologisk utroskap? Jeg klarte bare ikke lenger sitte inne med mine hemmeligheter. De hamret og sagde inne i lillehjernen min. De måtte bare ut... Men jeg har smertelig fått erfare at den gemane hagebloggleseren (i hvert fall en av dem...) kun, og da mener jeg KUN, ønsker å lese om hagerelaterte saker og INTET annet...

Men jeg hadde bestemt meg! Jeg nektet å la mishagsytringene gå inn på meg. De hatske kjærlighetsbrevene prellet av meg som regndråper mot gore-tex, jeg sprengte personsøkeren og stensilator-maskinen, teipet igjen postkassen og koblet telefonen over til eieren av det forhatte fugloteket; "NR 32"... Jeg var temmelig sikker på dette stort sett var tomme trusler og at i løpet av noen dager ville alt være tilbake til normalen... Men jeg tok feil, og fikk sjokk... Følger-sjokk. Jeg gjentar: SJOKK!!!

Dette bildet halte sågar i land hele 2 følgere i glansdagene!!!
Følgelig ble det 2 vaffelmåltid den dagen
 og kanskje litt for mye melonlikør til frokost...
For helt siden kl 10:04 den 16. august 2010 har jeg nemlig jobbet knallhardt for å tilegne meg såkalte "FØLGERE" her på blogspot. Og sakte men sikkert har antallet bygget seg opp, en etter en, helt til jeg nådde den svimlende sum av (ja hold dere fast) 25 (!) følgere av Blomsterstjernen for 2 uker siden. Hver og en av dere er like viktige for meg! Dere er som mine barn, mine hageputekompiser, mine beste imaginære venner... Og hver gang en ny følger dukker opp blir det feiret ubønnhørlig med vafler, Midori melonlikør og sjokoladesaus her hos oss.

Men så... Rett etter at nyheten om at Blomsterstjernen ville utvide og innvide sitt repertoar med fjolleri ble spredt for alle vinder forrige fredag, forekom det skjebnesvangre, det utilgivelige, det sjokkerende... Antall følgere ble umiddelbart redusert fra 25 til 24!!! HERLGA LONDON!!! Hva? Hvorfor? Hvem? HVEM? H! V! E! M!... HVEM HAR TRUKKET SEG!?! ER DET LOV?!? (kaldsvetting, sitring, søvnløshet)

Mine 24 aller, aller beste imaginære venner...
Jeg vet at dere følgere er svært lojale mot hverandre og ikke nevner navn... Det beærer jeg dere for. Så istedenfor å innkalle dere alle (en etter en) på rektors svetteluktende kontor, gir jeg synderen en ny sjanse til å diskret melde seg inn igjen som følger av Blomsterstjernen innen neste fredag. Så lar vi det gå for denne gang? Eventuelt kan en stedfortreder komme inn å ta plassen..? Så lenge tallet er oppe i 25 igjen til neste fredag er jeg fornøyd (men vil helst ikke ha flere sånne "kaffekopp-forfølgere") 

Åja! Ånei... For en skjebnens ironi! I skrivende stund, mens jeg forfattet dette innlegget har jeg plutselig fått en ny følger..! Omvendt supersjokk! Jeg er igjen oppe i 25 følgere! Hurra! Frem med vaffeljernet, melonlikør og sjokoladesaus! Velkommen "Husfruen på Hilltop House"! Du er virkelig en reddende engel... Dere kan bare glemme hele dette innlegget og spole rett frem til neste fredag!

Men hvordan skal jeg forresten tolke folkets behov nå? Jeg som var på god vei til å konkludere med at forandring visst nok ikke fryder..? Vil mine følgere kun ha blomsterstoff eller tar de til takke med en uherlig blanding av alskens uhumskheter? Jeg velger det uortodokse, det vågale og går for alskens! "The choice of a new generation". Men en ting er helt sikkert, og det er at i neste uke vil det komme godt gammelt blomsterstoff her på Blomsterstjernen: "Når mannfolk går amok i blomsterfrøkatalogen".

SÅ IKKE MELD DERE UT HELT ENDA!?! FORFØLG MEG!

I mellomtiden trenger jeg litt hjelp fra dere til å fylle bloggen... Som jeg nevnte i forrige innlegg (Omveltning & Revolusjon) så var Blomsterstjernen opprinnelig splittet i 2 blomsterstjerner... Men nå som han endelig er sammensveiset, både som person og blogg, har vi følgelig plass til hele 200% stoff! Antageligvis Nordeuropeisk rekord?

Men om vi ser litt nøyere på prosentregnestykket til Blomsterstjernen ser vi raskt at det ikke går opp...: 96% Blomst & Have + 62% Hus & Hjem + 47% Tull & Tøys = 195%

I klartekst betyr dette at jeg fremdeles har 5% å fylle opp.
Noen forslag til hva de siste utjevningsmandatene skal omhandle?
Det er blitt foreslått vin, russiske passasjerfly og kongestoff...
Noen bedre/verre?

Så håper jeg inderlig vi sees neste uke;)

"Follow me and I'll Follow you"

8 kommentarer:

  1. Som en dansk skiturist i Antartisk har bloggekartet for mormor ennå fullstendig hvite flekker. Hva vil det si å være en følger? Jeg følger jo med hver fredag, jeg. Hvilke forpliktelser har jeg nå undertegnet? Selv har jeg hele fem følgere, enig med Stjernen at det føles ganske Ok med følgere. Har jeg store forpliktelser overfor dem? Er det en slags fanklubb?
    Kanskje du kan skrive et innlegg om dette forvirrende temaet?

    SvarSlett
  2. Forslag til fyll av 5%: Forskning på parykkmoten i barokken? Polske rørleggere i alfabetisk rekkefølge? Kurs i swahili? :)

    SvarSlett
  3. Hyggelig at jeg reddet helga for deg, da. :-)
    Synes nesten jeg kan kreve litt gjengjeld, jeg har nemlig ytterst få mannlige følgere på min (egentlig "vår" - dvs meg og min kjære sin) blogg. Det ville glede min kjære Hubby usigelig om vi kunne få litt mer lydhørt publikum for temaer som barbering, verktøy og whisky.

    Og når vi er inne på alkohol - melonlikør!!? Her på Hilltop House er vi meget nysjerrige på hva det er for noe rart. Derfor foreslår vi at de resterende fem prosentene bør utgjøres av omtaler av snodig fluidum. Det er tross alt altfor lite oppfordring til drikking og annet slikt fanteri her i bloglandia.

    Kos deg med vaflene!

    SvarSlett
  4. Hei mormor.

    Ja du og jeg er nok like gammeldagse vi to. Dette med å være en "følger" høres fryktans skommelt ut i mine ører også! Følgelig har jeg så langt bare våget å "følge" 1 blogg, nærmest som en test... Men det virker heeeelt trygt:) Det eneste som skjer er jo at man automatisk blir oppdatert om nye innlegg fra dem man følger, og det er jo ikke særlig skrekkinngytende..?

    Jeg lover, æres ord, å bli en følger jeg også...

    SvarSlett
  5. Tusen takk for svært gode forslag fra "Utsikt mot Lurfjellet"... Har alltid hatt en interesse for polske barokkparykker på bruktmarkedet i Swaziland! Ikke utenkelig at dette kan blogges både opp og ned og i mente om?

    Og så var det over til min reddende engel fra Hilltop House. Som du ser i min forrige kommentar er det jo ikke så skummelt å være en "stalker" lenger, så jeg skal med glede følge din blogg! Jeg barberer meg hver tredje dag, elsker å verktøye, men den whiskeyen blir nok for mye for en sart sjel som meg... Gi meg heller noe utvannet blandevann. Har tenkt å være første mannfolk som deltar i konkurransen din.

    God helg til alle!

    Mvh
    B*

    SvarSlett
  6. Hei Blomsterstjernen! Jeg tror at du kan slappe fullstendig av, angående frykten for å miste følgere! Vi som ler; ler IKKE noe mindre nå som du tilsynelatende har fått flere bloggpersonligheter! Og de siste 5 prosentene? Fortsett med tull og fanteri du! Og apropos følger: Best du tar deg kraftig sammen og blir min følger og!!!:-)
    Vil gjerne ha en Blomsterstjernefølger....Ser at du kanskje leser bloggen min likevel! Jeg har hele 7 følgere! Fortsatt en riktig god uherlig ulumsk helg!

    SvarSlett
  7. Jeg har jo ikke sviktet deg da!
    For å si det sånn, så er du et forfriskende pust ved måten du ordlegger deg på. Jeg formelig ser deg for meg der du sitter og river deg i håret i fortvilelse =)
    (Som Matildes Eden, kunne også jeg godt tenke meg en Blomsterstjerne-følger.....) DET hadde vært noe, det!
    Ønsker deg en super god helg!

    SvarSlett
  8. Og så var det han som tvang til seg følgere;)

    Grining og sutring hjelper vanligvis for småbarn, og tydeligvis også for voksne herremenn...
    For en ufyselig type han er denne Blomsterstjernen! Jeg skammer meg over ham. Bunnen er nådd! Men man lærer mest når man begår feil? Fra nå av skal jeg også være en følger i ordets rette forstand, og ikke bare i handling...

    Krepsemor og Mathilses Eden blir fra nå av forfulgt både dag & natt (påske som jonsokk).

    As ever,
    Blomsterstjernen

    SvarSlett