fredag 15. oktober 2010

Blomsterstjernens drømmedag

Når man sliter med sånne ytterst hemmelige usunne manneinteresser som jeg gjør, er det fra tid til annen obligatorisk å vise seg frem for nabolaget som en mann blant menn! Jeg vil jo ikke ende opp som han naboen lengre oppe i gaten som på folkemunne (og bak sin rygg) blir kalt for "Tusten"... Ingen har noensinne sett ham gjøre mannearbeid! Dessuten blir han til stadighet observert på luftetur med den knøttlille hunden sin eller i sneglefart i konens lille dame-Toyota... (i passasjersetet!!!)

Ingen menn med respekt for seg selv må sitte i passasjersetet og la konen kjøre! Dette er det sikreste tegnet på at man ikke er en MANN blant MENN! Eneste unntaket er om mannen har vært i koselig middagsselskap og vært så barsk at han drakk en liter Whiskey/Cognac til kaffen og akkurat bikket promillegrensen. Da har han med god samvittighet lov til å synke sammen  som en slevende potetsekk i passasjersetet og la konen pent og fornøyd (?) ekspedere ham hjem.

Så barsk er ikke Blomsterstjernen... Han kan kanskje klare et lite glass grønn melonlikør (Midori), men ikke mer. Nei han må nok finne andre mer humane måter å manne seg opp på.

Men her hin dagen fikk Blomsterstjernen endelig en sjanse til å innbille naboene at han er mandigheten selv! En hel lastebil full av materialer kom på døren i anledning hans utvidelse av kjøkken og stue (les mer om dette på "Vi i Villa"). Da er nemlig Blomsterstjernen i sitt ess. Han formelig elsker og stå å dirigere store lastebiler og heisekraner med tonnevis av røff last, mens alle naboene ser på... Det er nesten det viktigste! Han er jo livredd for å bli gjennomskuet som mannen med de usunne blomsterinteressene. Så fra tid til annen bestiller han lastebiler og kampesteiner bare for å avlede nabolaget litt... Han roper og kommanderer litt ekstra høyt slik at alle naboene får med seg opptrinnet.

Og det beste av alt var at denne gang bet selv den inngrodde hardbarkede lastebilsjåføren fra Sotra på agnet... (og han var utvilsomt en mann blant menn!) For når jeg først hadde en lastebil med kran i hagen min, fikk jeg ham i samme slengen til å heise ned en svær skiferstein som skal brukes til bro over hagedam-elven som er i emning (mer om hagedam-prosjektet senere). Etter at steinen var heist fint på plass gliste lastebilsjåføren så bredt at visdomstennene ble synlige og proklamerte høylydt: "Haha, ja no blir konemor fornøyd når hon kommar hem!"... Jeg lo med, av full (falsk) hals, og klasket han på skulderen (som jeg har sett ekte mannfolk gjøre).

Han skulle bare visst at det var selveste Blomsterstjernen han hadde med å gjøre...


Skifersteinen ble mandig og nonsjalant lesset av litt på snei, og det ser kanskje ikke helt fullbragt ut enda? Følg med på Blomsterstjerne-bloggen fremover! Klarer denne selverklærte innbilt-mandige stjernen å omskape en steinrøys til en overveldende vannpark? Det betviler vi alle sterkt på...

7 kommentarer:

  1. Applauderer =) Det er en sann fornøyelse å følge bloggen din! Jeg gleder meg til å se hageprosjektet ditt ferdig, jeg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk:)
    Dine ord varmer mitt beinharde hjerte...
    Hageprosjektet forventes ferdig innen utgangen av år 2056.

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se resultatet i 2057! Blir nok storslagent og flott!
    Blir nok en ordentlig mandig innstallasjon..

    SvarSlett
  4. Hehe,denne bloggen blir jeg nesten nødt til å følge!Et friskt pust!!

    SvarSlett
  5. Hm trodde alle menn var allergisk mot jord og hagearbeid så lenge de ikke kunne bruke store motoriserte doninger,men der tok jeg feil gitt ;-)
    Så dette må jeg følge med på hvordan det går ;)

    SvarSlett
  6. Hei og takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene! Svært betryggende å se at det er null komma null mannfolk som er innom sidene mine. Et skikkelig kvalitetstegn for den norske mannestand...

    Blomsterstjernen er en mann som har 100 jern i ilden (til en hver tid) og slik sett ALDRI blir helt ferdig:) Men vi får jo bare håpe at noen av delprosjektene blir ferdige før 2057...

    Hagedammen er tiltenkt "ferdig" innen neste sommer.

    Stay tuned!

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett